06 February 2011

Ummi bEraK kE??



Si kecil yang baru mencecah 2 tahun setengah sudah mulai diajar tidak memakai 
pampers. Ye la, pampers sekarang bukan nye murah. Kalau boleh pakai balik takpe la jugak.

Si kecil memanggil ibunya.
" Ummi..ummi "

" Ya Aisyah.."

" Ecah nak eyak.. "

Si ibu membawa anaknya ke tandas lalu mengajar cara-cara membuang air besar yang betul.


Ni mau sejam pun tak siap lagi ni..

" Aisyah , kaki kiri ni rapat sikit dekat perut. Kalau dah nak siap, buat bunyi 'ehem' tiga kali macam ni..
ehem..ehem..ehem.. Tu nak bagi semua najis dalam perut Aisyah keluar."

 
( Tak tahu la Aisyah tu faham ke tak ummi dia cakap pe..)

Si kecil hanya mengikuti apa yang diajar.

Suatu hari, ketika semua ahli keluarga sedang menjamu selera...ummi tersedak.

" Ehem..ehem..ehem.. "
Ummi mengehem untuk menghilangkan pedih di tekak kerana tersedak.

Maka si kecil..
" Ummi eyak?"

Semua di meja makan terdiam. Ummi mengelengkan kepala. 

"Bukan..ummi pedih tekak."

----------------------------------




13 0 buaT aDuaN:

bact said...

ada ke berak ehem2??

ïêmå å¢klê§ said...

comey punya budak...
hahhaa

Nadia Mashuri said...

heheee..
cwit je..

Gimi said...

Bact..
Ye..dlm islam kita sunat "ehem" untuk bagi semua najis dalam perut kita keluar..

Fatin Athirah said...

ahahaha...comel bangat

btw, sy baru tau la plak ehem2 tu sunat
thank for the info

Gimi said...

Fatin..

Buang air besar or kecik sama je..nanti time solat xde la berlaku hal yg boleh batalkan sembahyang kita..

Maryam Fatanah said...

sengal nyer Mar

touya said...

Erkkkk ! baru tau disunatkan "ehem"

PReDicToR said...

comel je budah atas mgkuk tndas tu baca paper

Gimi said...

Tauya..

Ramai lagi yang tak tahu rupanya..

Gimi said...

Predictor..

Haah, comel je budak tu...kecik2 je da pandai baca paper..

Gimi said...

Maryam Fatanah...

Apa yang sengal nye M?

Anonymous said...

ehem2 tu perbuatan istibra' yakni melepaskan diri dari Najis.. Hukumnya Sunat, tapi kalau 'barang' dah rosak yakni tidak sekuat dulu hukumnya wajib.. -anwar-

Popular Posts

 

hijau hazel Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review