03 March 2011

ALL seLuaR



Ketika sarapan pagi.


" Papa nak bawak kamu semua pergi Sunway. Siapa nak ikut, bersiap. Dalam 15 minit, kita bertolak. "

Yei..yei..

- Selepas 15 minit -

Sejuk mata papa tengok.

" Yaya, mama kamu dah siap ke belum? " tanya papa.

" Entah la papa. Mama macam tak nak pergi je, tapi nampak macam tengah bersiap. "

Papa mengerutkan dahi tanda tidak faham.

" Cuba papa pergi tengok kalau tak percaya Yaya cakap. "

---------
Terkejut papa melihat keseksian mama. Barulah papa memahami maksud Yaya.


" Lin, apasal tak pakai seluar ni? Spender pun tak pakai? "

" Eh..abang. Lin pakai la. Lin pakai legging ni. "

" Oo..warna legging sama je dengan kulit Lin. Tu pasal abang tak perasan. Tapi, legging ke apa ke, abang nak Lin tukar seluar lain. Kalau tak, tak payah ikut. Sunway tu punyalah pasang banyak air-cond, takkan la panas lagi? "

" Abang...Aril boleh je... "

" Jangan nak samakan dengan Aril. Aril punya punggung cute ok. "


" Abang tunggu luar. "
-------

Di ruang tamu.


" Alif, kalau kamu rasa nak pakai macam tu. Papa tarik sampai bawah lutut, nak? "

Kecut mendengar ugutan papa, Alif menarik laju seluar ke atas dan mengetatkan tali pinggang.


" Ni sorang lagi. Sama dengan mama kamu. Kamu tak kesian ke kat kamunye tu? Asma sokmo dia. Malu sikit dengan Yaya ni walaupun dia adik kamu. "

Tapi dalam entry ni papa tak bangang.

16 0 buaT aDuaN:

Nadia Mashuri said...

hehhee..
kelakar lah..

mamawana said...

Hehe...sinis....bijak..

Novelgurl said...

salam...bagus! wt lg tau..;D

Gimi said...

Wanita or lelaki semua ada masalah dalam pemilihan seluar...bapa sebagai ketua keluarga perlu memainkan peranan...

Cik Embun said...

baca sambil tersenyum2...
apa yang diperkatakan tuh ada betolnya...
=)

mR.sYaH said...

terbaik..

mmg ayah dan suami yg bagus.. hahah..

Mohamadazhan hjDesa said...

seluar fesyen akhir zaman :)

K.Nor said...

alhamdulillah.. sorang ayah/suami yg tak nak terheret ke neraka disebabkan kesilapan mendidik anak2 dan isteri..

M.N.SYUKRI said...

rock sana, rock sini, pakai seluaq terlondeh, nampak pungkoq(punggung) buat apa..haha

cunndaa said...

wah...idea yg bernas....tersengeh2 cunndaa membacanye...hehehehee
smg menjadi ayah n suami yang baik n soleh

Adi Wahab said...

Hehehehe...artikel menarik...lucu2....

naz said...

hahaha itu lah yang berlaku ::)

buuwa said...

teguran yg sgt baek.. ^_^

Cik Aish said...

hehe...makan dalam .. sesuai untuk dibaca oleh semua remaja2 luar sana tu.dan peringatan utk diri sdiri gak ni.. :)

Gimi said...

Setiap orang ada peluang untuk berubah..

wawa said...

5 star..!

Popular Posts

 

hijau hazel Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review