18 March 2011

Nak Lappy TU


" Lepas Zohor nanti pergi Mega survey laptop. "

Ak hanya mengangguk.

Yeii...

-----------------------

" Tauke, ni laptop mana ok? "

" Ayo...bos, ni semua laptop ok. Tarak tipu punya. "

" Ye ke?? Emm..compaq sama acer mana bagus? "

" Macam ni la bos. Acer untuk olang manyak ganas, compaq bagi yang suka godam. "

" ???? "

" Ini acer, jatuh manyak kali pun tarak hal tapi kalu kena virus...manyak susah. Compaq, manyak tahan sama virus, tapi satu kali saja jatuh, terus tarak boleh guna. "

" Ooo "

" Ok..apa macam? Bos mau angkat mana? "

" Kejap aa..saya mau tanya sama anak saya. "

" Ok... "

" Along...nak yang mana? Abah ON je.. "

" Betul ni?? "

Sambil kelip mata 10 kali dekat abah.

" Ni untuk along belajar juga.. "

" Hehe..along nak yang tu.. "

" Mana? "

" Tuuuu.. "

Abah pandang muka ak macam nak ajak wrestling je.

Gurau je. Mana ada.

" Tauke...saya mau angkat ni. "

" OK..bos. Pilihan terbaik punya. "

Abah sengih je dekat tauke tu.

Ak pulak tarik muka sebab tak dapat lappy yang ak nak.

Selamat tinggal lappy... tata


Moral:

Buat pilihan mengikut kesesuaian umur.

14 0 buaT aDuaN:

cha zainol said...

kau nak? pinjam adik aku punya meh :)

buuwa said...

adeeeeeeiii... tetiba teringat pula botol air bentur tefon atur..zaman kanak2 dulu.. hek3

Ekha Miranda said...

brape bulan along tu? hahaa

NICK IRFAN said...

awk ambik lappy mana?

Gimi said...

Cha Zainol...

Leh gak..

;)

Gimi said...

Buuwa...

Sama...

Gimi said...

Ekha..

Masa tu da nak masuk U...
=D

Gimi said...

Nick..

Compaq

yuyu aziz said...

waaah somel giler la layout blog u gimi!!!

i love green tooo :)

btw, u cakap buku ISABELA tu sape pengarang die yeh?

kay_are said...

leh lak kan wat lawak kat ayah tu, nasib ayah tu x kensel niat nak blanje lappy .. =P

Novelgurl said...

Salam..ehe..kecewa dok

Gimi said...

Yuyu...

Dah pula..lama dah buku tu..
Cerita tu pasal gadis kristian yg masuk islam..
Best sebab ayah Isabela tu ketua rahib..

Gimi said...

Kay_are

Tu la pasal..=D

Gimi said...

Novelgurl...

Kecewa la sikit, kalau abah tanya time umur 5 tahun, mesti dapat x?

Popular Posts

 

hijau hazel Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review