10 June 2013

Tonton TV, Gua yang Terasa Pedasnya

3 0 buaT aDuaN

Assalamualaikum..

" cinta itu boleh diumpamakan bagai makan sambal belacan, walau pedas hingga menggalir air mata tetapi tetap dimakan jua "


Entry kali ini tiada kena mengena dengan cinta atau sambal. Tapi nak cakap satu rancangan di siaran TV Al-Hijrah iaitu Islam KTP. Siapa tengok? 


Bagi Gimi cerita tidak terlalu menarik tetapi mempunyai banyak mesej di dalam cerita ini. Contohnya, minggu lepas Gimi tonton, Ustaz Ali mengatakan, " Islam hanya pada nama dan IC tapi hidup tidak berlandaskan islam". Terasa beb.

Pak Madit paling Gimi menyampah. Minta dijauhkan sifat riak sebegitu. Yang pelik pengikut dia selalu menganjing, boleh buat tak tahu je.

Lagi satu, 



Yang ni memang meremang tengok. Masalahnya, time menonton tu insaf la kejap. Time lain, lupa.


Kata-kata diambil dari blog Al-Rasikh.

Tanah kubur ni bagus jalan penceritaannya cuma bab Gimi tak suka ada je orang batu api dekat setiap cerita. Setiap kali ada orang meninggal mesti ada type manusia macam tu. Bukan ke kita kena tutup aib orang yang mati. Mungkin pengarah patut buat cerita si mati yang suka membuka aib si mati. Gimi tak tengok semua episod Tanah Kubur ni, mungkin dah ada cerita si pembuka aib.

Ok, lain hari Gimi update lagi.

Assalamualaikum...

Popular Posts

 

hijau hazel Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review