18 June 2011

SituasI

16 0 buaT aDuaN

Situasi A :

" Ko ni asyik keluar malam je. Dah takde keje lain ke? "

" Ko sibuk kenapa? Jaga hal ko sendiri sudah. Lagipun ko pun selalu keluar malam. Jaga tepi kain sendiri baru nak jaga tepi kain orang. "

" Aku pakai seluar la weh. "

Situasi B :

" Ko ni asyik keluar malam je? "

" Ko jangan nak mengata aku, nanti bila jadi kat ko... "

- - - - - - - - - - - - - - - - - - 





10 June 2011

Petua Awek Muda

6 0 buaT aDuaN
Ku tenung wajah jejaka malaya di hadapan ku.

Ku garu-garu kulit kepala yang dilindungi lapisan kelemumur.

" Haish...berapa lama tak syampu ni? "

" Ehem..."

Jejaka malaya itu memandang ke arahku sambil tersenyum.

Ku beranikan diri untuk menanya justeru menjawab persoalan yang bermain di fikiranku.

" Atuk.."


" Iyaaa.. "

" Umur atuk berapa? "

" Em...( kelihatan berfikir)..em.. tak silap sudah masuk 70 tahun ini. Kenapa? "

" Biar betik. Atuk nampak macam 60 je. "

" Haa.. tu la kamu. Ni atuk bagi tahu satu rahsia. "

" Takpe la atuk "

" Kenapa pulak? "

" Kalau atuk kasi tahu dah tak jadi rahsia la. "

" Hok aloh. Ni atuk nak bagi petua awek muda sentiasa macam atuk ni. "

" Apa dia atuk? Atuk pakai SK-II ke? "

" Ish..tak payah pakai SK-II, simplycity ke...cuma.. "

" Cuma apa tuk? "

" Masa berak jangan kencing, masa kencing jangan berak. Tapi kena patuhi kedua-duanya. "

Aku menggaru kulit kepala lagi.



Popular Posts

 

hijau hazel Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review