10 June 2011

Petua Awek Muda

Ku tenung wajah jejaka malaya di hadapan ku.

Ku garu-garu kulit kepala yang dilindungi lapisan kelemumur.

" Haish...berapa lama tak syampu ni? "

" Ehem..."

Jejaka malaya itu memandang ke arahku sambil tersenyum.

Ku beranikan diri untuk menanya justeru menjawab persoalan yang bermain di fikiranku.

" Atuk.."


" Iyaaa.. "

" Umur atuk berapa? "

" Em...( kelihatan berfikir)..em.. tak silap sudah masuk 70 tahun ini. Kenapa? "

" Biar betik. Atuk nampak macam 60 je. "

" Haa.. tu la kamu. Ni atuk bagi tahu satu rahsia. "

" Takpe la atuk "

" Kenapa pulak? "

" Kalau atuk kasi tahu dah tak jadi rahsia la. "

" Hok aloh. Ni atuk nak bagi petua awek muda sentiasa macam atuk ni. "

" Apa dia atuk? Atuk pakai SK-II ke? "

" Ish..tak payah pakai SK-II, simplycity ke...cuma.. "

" Cuma apa tuk? "

" Masa berak jangan kencing, masa kencing jangan berak. Tapi kena patuhi kedua-duanya. "

Aku menggaru kulit kepala lagi.



6 0 buaT aDuaN:

Nadia Mashuri said...

loh.. macam mana tu???

Bella Bell said...

oo.. cam tu ea? hehe!!~

WAHIDA ALIAS said...

hahaha....jom garu kulit kpala same2

Gimi said...

Nadia...& Bella...

Macam tu la gamaknya...

Gimi said...

Wahida...

Jom...

athirah said...

hehe..come jer atuk tue..ekekeke

Popular Posts

 

hijau hazel Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review