26 March 2011

You JaHat!!


" Bie, jom teman Lin shopping. Waktu ni tak ramai orang. "

" Lin... hari ni hari apa? "

"Jumaat la..so? "

Sudah gaharu cendana pula, sudah tahu bertanya pula.

Nasib bini gua, kalau tak wa pulas-pulas telinga tu.

" Kejap lagi kan nak masuk waktu solat Jumaat. "

" Ala Bie, buat-buat la macam Bie ni musafir. "

" Kalau tak, Bie memang tak sayang Lin. "

Adoyai...

" Hurm....ok la. "

" Bie...you jahat. "

" Eh, kenapa pulak? Kan Bie cakap nak teman tadi.. "

" Bie..kalau Bie seorang yang baik, Bie takkan ikut cakap Lin. "

Sudah..

" Bie patut ikut apa yang disuruh agama dan menjauhi apa yang dilarang ."

" Tadi Lin saja nak test Bie. "
" Nanti Lin suruh tinggal solat, tak sembahyang laa.."

" Bie adalah ketua keluarga. "
" Kalau macam ni Bie, macam mana nak didik anak-anak kita nanti? "

" Anak?? "

" Jangan lari topik. Bie tak boleh dapat anak selagi diri sendiri tak tegas. "
 
" Ye..baik Puan. "

" Ok..jom balik. Nanti jalan jem pulak. "

-----------------


51 0 buaT aDuaN:

La.doLce_e[v]a('',) said...

suke entry ni! hehe,, ;)

Ibnushukran said...

huhu.. best2.. dial0g terbaik la..hehe :)

Ibnushukran said...
This comment has been removed by the author.
Gimi said...

La.dolce...

=D

Gimi said...

Ibnushukran...

Tqs

Bella Bell said...

terbaik..hehe

mykhalis said...

suka jugak dengan citer nie..pandai isteri psiko suami..huu

shahjiehan said...

bie tu apa?

jom baca dan komen ! !shahjiehan [dot] com ! !: Saya Sayang emak saya

Nasriq said...

Jahat bie memang jahat!

CiK GorGeouS ! said...

nice one !! mane nak cari imam kita Lagi sekarang nie...banyak ikot jek ape yang perempuan tuh nak... =)

mR.sYaH said...

nice post..
baguslah lin tu..

diera cikimon said...

i like.. =)

Cik Bidadari said...

hikhik hik... makan hati bie awak...! Weeeeeeeeeeeeee... mujur bini yeak...
dalam taman ponoh cinta tu

qlah said...

bagus.. bagus.. hehe .

p/s: salam perkenalan :)

Novelgurl said...

Salam..ecece~ hehe

syairahmohdanuar said...

tak boleh sbb x tegas?wahh!mesti dia baik.lol :p

♥suNa husNa♥ said...

betul2~
suami septtnye fikir dulu logik tak kemahuan isteri sebelum buat keputusan..

hans said...

entry nih best
double meaning
ku suka

Gimi said...

Bella Bell...

Haha.. =P

Gimi said...

Mykhalis...

Pernah kena ke?

Gimi said...

Shahjiehan...

Bie aka abang

Gimi said...

Nasriq...

Tak jahat la, x tegas je

Gimi said...

Cik Gorgeous..

Tul..kadang2 pelik

Gimi said...

Me.Syah..

Yup..nanti cari la Lin camni

Gimi said...

Diera...

=D

Gimi said...

Cik Bidadari..

Tak nye..makan nasi je

Gimi said...

Qlah..

Salam perkenalan juga

Gimi said...

Suna Husna..

Betul..

Gimi said...

Hans..

Tqs..

=D

kay_are said...

memang banyak teladan nye.. betul2, mane leh tinggal solat jumaat sengaje.. hee

Ninie@Aini said...

suka dis entry...=)
bagus dapat bini camneyh!
kalau dapat yang mcm 1st2 tuh..lingkup anak2..
hehehehe

Gimi said...

Kay_are..

Sekarang ramai lelaki yang tinggal solat Jumaat dengan sengaja..

Camne la nak jadi ketua keluarga nanti?

Gimi said...

Ninie..

Betul..kalau bapak gitu maunye anak camne?

=D

RuBiE ZaiNuDdin said...

salam..

suke entri nie..hehe..

btw,salam perkenalan...;)

Gimi said...

Rubie..

Salam perkenalan..

=D

shahjiehan said...

dah kawen la ea... tp kenapa ade pic siapakah suami saya...
???

hhu

jom baca dan komen ! !shahjiehan [dot] com ! !: Jom katakan tidak pada "Legging"

bunga said...

alaihai sweetnyer..

suker2 entri ni..

anym dan dunia said...

haha suka~~

Gimi said...

Shahjiehan...

Saya bukan bini orang..bukan janda orang juga..

Gimi said...

Bunga..

;P

Gimi said...

Anym..

=D

Nadia Mashuri said...

best!!!

Gimi said...

Nadia Mahsuri..

Tqs..

=D

shahjiehan said...

hahahahaahhah...cmtu rupanysa

Cik Bidadari said...

entry baru?

EidaAz said...

nice one :)
dapat yang baik, insyaAllah :D

Raji berkata said...

yezza itu yg kita mahukan
biarlah dia ckp begitupun
kte harus berani kerana kita benar ;D

Siti Nur Fatimah Mohamad Ali said...

wooo!! wakaka

Benjy said...

Wow ! ... skrip ni boleh buat cerita drama ni ... lepas tu hero bagi saiful apek dan heroin bagi raja azurah , .. mesti gempak drama tu ... yang pastinya skrip ni ada maksud tersendiri ... yang boleh di fahami dan menyedarkan golongan tertentu ... (dulu nak belakon sebab rasa saya ni memang ada bakat .... emmm, hanya bakat terpendam je ... hehehehe)

Gimi said...

Cik Bidadari..

sibuk dengan assignment

Gimi said...

Benjy...

Awat la byk2 pelakon pilih apek ngan raja azura..

Pilih sam ngan lisa la..

Popular Posts

 

hijau hazel Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review