02 March 2011

Ak gila trafik! Jadi Apa!


Kuliah maghrib malam itu sangat meresap ke dalam hati sanubari ak. Serius!!

" Bila ada orang meninggal je, saya terfikir tentang jenazah yang duduk dalam tanah. Selama ni tidur atas katil, tapi start malam ni kena tidur dalam tanah. Gelap je. Takde lampu. Kalau banyak amalan, cerahlah kuburnya. Ni..kalaunye tengah berdisko tetiba tanah runtuh macam kes hari tu. Tak sempat nak bertaubat. "

Bayangan hari ini bermain di kepala.

Macam-macam bermain di fikiran. Hati merasa tidak tentu. Dengupan jantung mula tidak betul.

Ak memang takut mati walaupun mati itu PASTI. Amalan yang tak seberapa. Solat yang kadang-kadang berlubang. Muzik lebih dari zikir.

Ak pernah bermimpi mati. Ak memang takut. Ak betul-betul rasa yang ak dah mati waktu tu. Waktu tu, tiba-tiba berlaku bencana. Tanah runtuh, pokok tumbang. Masa tu ak berdoa dekat Allah, ak tak mahu mati lagi sebab masih ada perkara lagi yang belum ak selesaikan. 

Ada satu suara menyuruh ak mengucap. Ak mengucap dan tiba-tiba ak tak boleh bernafas.

Bayangan wajah emak muncul. Abah. Adik. Kawan-kawan. 

Air mataku mengalir. 

Ak terbangun. Mataku basah.

Ak beristighfar.


Di sinilah kita suatu hari nanti.

KLIK BANNER


16 0 buaT aDuaN:

filwi said...

ingat mati. ya!

nelly said...

yeah !! nelly juga ..:D

mamawana said...

pernah masuk dlm kotak kayu macam keranda, nak rasa camner? Sunyi.. gelap.. sesetengah progrem bina insan ada yg kena duduk/masuk dlm liang lahad 10 minit ka...

dlm satu progrem motivasi pernah mwana masuk gua hutan Kota Helanggi beramai2 jam 12 mlm tetapi diasing2kan, dijarak2kan dan ditinggalkan sendirian selama 1 jam... weeeheeee cam progrem paranormal ajer.

Gimi said...

Mmawana...

Pengalaman mamawana sangat mengerunkan, tetapi itulah yg menginsafkan kita..,mengingatkan kita tentang mati

Bella Bell said...

ingat mati yea....:)

mrs.sabri said...

mati adalah sesuatu yg pasti..semua org akan mati..tidak terkecuali walau seorang pun..hanya Allah swt yg kekal abadi..

Ninie@Aini said...

Allah sayang org yg sentiasa mengingati mati...
xsalah fikir tapi jgn sampai terbawa2 sampai kita takutkan diri sendiri..fikir mati boleh buat kita sedar kita tak tahu bila ajal kita..=)

fyna said...

sob...sob....
insaf~




jom singgah n follow belog saya..
http://inibelogfyna.blogspot.com/

Faztee Danisha said...

ingat mati ingat..ingat..
slm ziarah dan jejak

cha zainol said...

sesungguhnya orang bijak ialah orang yang ingat mati.

jaja salim said...

gimi..
sori..aku x sempat nak eply tag awak ari tu
x de idea la..

anyway.
good post..=)

pRiNCe said...

"nice entry... jom ktahui plbagai info mngnai dunia n akhirat di blog prince.... :)"

Myra Arshad (: said...

akhirat adalah pasti ;)

naz said...

hari hari saya ingat mati. cuma entah bila rasa betul2 ingin berubah :)

mas.saari said...

singgah dari segmen abg ben
salam perkenalan...

entri yang menarik!

Gimi said...

Mas.saari

Salam perkenalan..

Popular Posts

 

hijau hazel Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review