26 February 2011

Ak saYang Le



Buku Sang Perwira ditatap dengan penuh khusyuk. Sesekali mataku menjeling-jeling ke luar rumah.

Mana kau?

Fuhh..selamat. Hati ak tenang bila kau takde.

Bukan ak tak suka kau, cuma ak menyampah dengan sifat ko yang gedik tu.

Asyik nak mengatal dengan ak. Pergilah cari orang lain yang suka kau.

Ak terima kau pun sebab adik ak je.

Bukan sebab kau comel ke apa ke.

baby cry

Satu hari, kau hilang. Adik nagis-nagis cari kau. Mak risau, abah risau apatah lagi nenek kat kampung pun risau. Mujur jiran nenek ak je tak call tanya pasal kau.

Petang tu, ak ternampak kau bawah pokok. Kau nampak lain.



Ak hampiri kau. Bau kau kalah bau bangla seberang.

Kau nampak lemah. Mata kau basah.

Kau menangis.

Mulutku terkunci. Atas dasar perikemanusiaan, ak bawa kau  masuk rumah.

" Mak, abah, adik, semua dalam rumah ni le.. "

" Dah jumpa Tun ni "

Adik ambil kau dari ak. 

Ak tengok adik menangis tak terkata.

Adik bawak kau pergi bilik air. Derusan air kedengaran dan juga jeritan kau.

Ak tak tahu kenapa, hati ak rasa sayu sangat bila dengar tangisan kau. Mak abah pun sedih.

Damm..

Ak nak pergi cari siapa yang buat kau macam tu.

Siasatan dijalankan. Suspek dikesan.

Ak dapat tahu jiran sebelah yang buat. Milah ... 

Milah, ak tahu kau dengki kat Tun. Tapi tak patut kau buat macam tu.

Kau siram minyak panas dekat Tun pasal pe?

Mujur je Tun tak pandai bercakap, kalau tak dah lama kau (Milah) masuk lokap. 

Kau menghilang lagi. Maybe kau malu sebab kau dah tak comel.

Tapi apa ak kisah. Janji sekarang ak sayang kau.


' Sayangilah kucing anda '

---------------------------------------------

Milah, cepat-cepat la kau mintak ampun kat Tuhan atas apa yang kau buat.



17 0 buaT aDuaN:

Bella Bell said...

sob3~~sedey punye crite..hahaha~~~

Gimi said...

Bella Bell..

Ini true nye story..

Ak bersalah ngan Tun

Cik Bidadari said...

sayapun suka kucing. milah tu kenapa? so tun awk dh ok ke?

Gimi said...

Cik Bidadari...

Milah stress ngan laki dy kut x nak manja2 ngan dia..

Tun tak tau lepas mana da, tak mo balik

Miecyber said...

Kesian Tun...

Kadar celik huruf wanita Malaysia terbaik di dunia

Gimi said...

Miecyber....

Ak tak faham ada gak manusia macam Milah..

syuhada mokthar said...

kesian nye..sampai hati mila 2 ea..xde kemanusiaan tol..

zacky ~786~ said...

adehh .. milah tu bebudak ke dh besau ?? klw dh besau "sound" jerr tepat kt telinga die.. kepala die laa wt kucing mcm tu ...~ haishh ... suke hati jeerr kn.. jom g balai polis report :P

kak ina kl (1) said...

akak pun suka kucing tapi tak pernah pelihara pun

Gimi said...

Zacky...

Milah tu da besau pun, dah berlaki..

Gimi said...

Kak Ina KL...

Gimi tak berapa sangat dengan kucing sebab fobia kena cakau

♥suNa husNa♥ said...

fuh...kejam tol milah...
xsuka pom jgn wat camtu.
gimi..kite sama ar..fobia nga kucing sebab time kecik pernah kena gigit..huhu

Gimi said...

Suna Husna..

Tu le, sampai sekarang fobia lagi

kay_are said...

kucing rupe nye.. ingat ape tadi.. tapi kesian kat kucing tu..

Gimi said...

Kay_are..

Nape, ingat apa tadi?

cha zainol said...

aku takut kucing tapi aku tapenah buat kucing mama aku. gile keji.

Gimi said...

Cha Zainol...

Takut kucing gak ye..

Popular Posts

 

hijau hazel Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review