06 August 2011

Permintaan Fa-in


Lama x update blog.

Busy memanjang.

Atas permintaan Fa-in.


Dajjal bukan bermata satu. Dajjal bermata dua seperti manusia lain cuma mata kanannya buta dan mengecut manakala mata kirinya menonjol hampit terkeluar. Ini sebagai bukti bahawa Dajjal bukan Tuhan kerana Tuhan tidak cacat.

Sebelum kedatangan Dajjal, akan wujud dajjal-dajjal kecil. Dajjal-dajjal ini adalah para pendusta. Dajjal sudah lama wujud dan dajjal sedang menanti kemunculan Imam Mahdi. 

" Sempat pulak ustaz buat lawak : Nama saya Mahdi. Saya seorang Ustaz. "


Kedatangan Yakjud Makjud adalah selepas tertumpasnya Dajjal.

Dajjal dan pengikutnya akan berkumpul di hadapan Madinah (kalau x silap). Dajjal boleh ke mana-mana sahaja kecuali Mekah dan Madinah. 

Seorang lelaki yang kuat imannya keluar dari pintu Madinah untuk bertemu dengan Dajjal. Beliau dengan berani berteriak

" Kau pendusta !! "

Dajjal membelah lelaki tersebut dari bawah hingga kepala. Dan menghidupnya kembali. Lelaki itu masih mengatakan bahawa Dajjal itu pendusta.

Kemudian, keluarlah Nabi Isa untuk menumpaskan Dajjal.

Dajjal sangat takut kepada Nabi Isa kerana Dajjal tahu bahawa Nabi Isa yang akan menumpaskannya.

Waktu itu, Dajjal terus berpura-pura mengajak pengikutnya bersolat berjemaah. 

Nabi Isa tidak tertipu dengan tipu helah Dajjal dan kemudian menumpaskan Dajjal.

Tertumpasnya Dajjal, barulah kedatangan Yakjud Makmud. Pengikut-pengikut Dajjal berselindung di sebalik celah-celah batu dan pokok-pokok. Pokok dan batu berkata 'di belakangku'.

Kecuali satu pokok. Ramai mengatakan bahawa pokok itu adalah pokok ru .


 Sebenarnya, pokok itu seperti pokok zaitun.


Selepas itu, dunia aman dari manusia yang tidak beriman.

Tetapi manusia tidak lama tahan imannya dan ada yang mungkar. Ketika itulah berlaku kiamat di mana keampunan tidak lagi diterima.



9 0 buaT aDuaN:

mamawana said...

Assalam,

Nice sharing info.

Zaman ni pun telah ramai Dajjal2 kecil berselirakan yg mengajak org awam berjemaah.

Ada yg mengaku Rasul dan ada yg meletak jawatan.

Api neraka itu bahan bakarnya terdiri dari manusia dan batu.

Aku berlindung dengan Allah dari syaitan yang direjam.

"Kitab Al Quran ini, tidak ada sebarang syak wasangka padanya (tentang datangnya dari Allah dan tentang sempurnanya) Ia pula menjadi petunjuk bagi orang2 yg bertaqwa." Al Baqarah ayat 2

Selamat Berpuasa.

Bella Bell said...

errr... suka komen orang atas ni.. heheh!!~



kiamat.. meremang bulu roma saya.. bersediakah kita untuk menghadap Tuhan Yang Maha Esa?


InsyALLAH.. sama2 la kita persiapkan diri kita....


selamat berpuasa dear :)



^^

say to easy=) said...

nice info

fa-in said...

tentera yakjuj & makjuj adalah sgt ramai. dikatakan 99 nisbah 1 kpd tentara muslim.

sy pernah terbaca 1 artikel.
pokok tu menyokong pihak kafir. tak berapa ingat.

p/s: tq Gimi. bertambah cket info hr ni. :)

athirah said...

tq gimi..takutnyer..mintak2 ALLAH teguhkan iman kiter*amen*

Gimi said...

Fa-in..
tengs..sy pun baru tau info awak bagi..

al-lavendari said...

terima kasih kerana singgah dan komen kat blog uncle !

Cik Gee said...

masyaAllah, zaman sekarang belom ada dajjal pon dah rase huru-hara. inikan pulak bile dajjal sebenar a.k.a dajjal besar muncul. lagilah huru hara... huhu..

semoga kita dijauhkan drpd fitnah dajjal..

Puteri said...

titibe terfikir nak google pasal dajjal

Popular Posts

 

hijau hazel Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review