09 October 2011

Garam, Lembu dan Darah Tinggi

" Nek nak makan? "

" Lauk apa? "

" Daging lembu. "

" Nek tak boleh makan daging lembu. "

" Kenapa? "

" Nek ada darah tinggi. "

" Kenapa kalau darah tinggi tak boleh makan daging lembu? "

" Sebab lembu minum air garam. "

" Ooo..logik tu. "

- - - - - - - - - - - - - 

Ada kena mengena ke sebenarnya?


14 0 buaT aDuaN:

Novelgurl said...

ha'ah logik gak tu..semua benda y kite mkn kn jdi drh daging kite..pastu lembu minum air grm..bnyk r garam kt bdn die.hak2

yangbaik said...

gading lembu?... ada kaitan dengan garam eakk.. :D

Sharinginfoz said...

oooooo macam tu,,,,, tak tahu le pula

Gimi said...

Novelgurl...

Patut nek tu leh jadi cikgu sains da kan?

Gimi said...

yangbaik...

silap tu...daging lembu ...bkn gading...gading xde kena mengena pun dalam topik hari ni...

Gimi said...

Sharinginfoz...


Gitulah gamaknye...

Gimi said...

Yangbaik...

Adoyai, baru pasan...dah tukar, patut la tya gading lembu...tp, klu ikut logik..ne leh mkn gading..daging leh le..

wida said...

hehe..mcm2 pulak nenek tu yer.
ada ke lembu minum air garam?

Chaza said...

lembu minum air garam ek?
hehe

Bidadari Syurga said...

sian nenek kempunan tau.... ni caper yg cakap nie...? haishhhh....

Miss Ayu Nushka said...

anda diTAG

http://mybombastikblog.blogspot.com/2011/10/eh-aku-kene-tag-la.html

Gimi said...

Kak Wida & Chaza..

Lembu mmg minum air garam...x tau la pasal pe...ad org kata nak bagi lidah dy rasa sedap bila kn rumput..

Gimi said...

Kak Bidadari...

Nenek Gimi .... mujur x wat jahat...ckp gini.." urm..sedapnye daging lembu ni nek..."

kompom kena ceramah ngan abah sebab buli mak dy..

Gimi said...

Miss Ayu...

tq tag Gimi

Popular Posts

 

hijau hazel Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review